IT Helpdesk/Servicedesk (systeembeheer)

One2train is al meer dan 15 jaar ICT opleider en heeft zich gespecialiseerd in IT technische trainingen (infrastructuur). De kennis die wordt opgedaan door de dagelijkse contacten met de IT arbeidsmarkt, worden continue doorvertaald in ons aanbod.

Voor diegene die zich willen (om)scholen naar een IT functie als Servicedesk, Engineer, Netwerkbeheerder of Programmeur hebben wij 4 scholingstrajecten samengesteld die aansluiten bij de huidige vraag in de markt.

Omdat individueel maatwerken ook onze jarenlange specialisatie is, hebben wij via de Academy een leermethode ontwikkeld waarmee we voor elke cursist een aangepast aanbod kunnen maken, rekening houdend met beschikbare kennis, tijd, budget en doel.

Ook na de training(en) kunnen wij nog van dienst zijn, en cursisten begeleiden in het vinden van een passende baan via ons uitgebreide klantennetwerk.

 

Functie IT Helpdesk/Servicedesk:

Ben jij in staat om klanten vriendelijk te woord te staan en ze op weg te helpen bij vragen/storingen? Dan is een baan als helpdeskmedewerker iets voor jou! Een helpdeskmedewerker is verantwoordelijk voor het leveren van support op hardware, software en/of applicaties. Een helpdeskmedewerker neemt per e-mail of per telefoon vragen/storingen aan van eindgebruikers. Eindgebruikers zijn de (interne) medewerkers of klanten die je als support medewerker ondersteunt. Deze vragen/storingen registreer je in een call registratiesysteem, zoals bijvoorbeeld TopDesk of een ander pakket. Na het registreren van de vragen/storingen, analyseer je deze en los je deze op. Indien je de vragen/storingen niet zelf kunt verhelpen maak je een ticket aan en zet je deze door naar de technisch verantwoordelijke. Mensen die in support werken kunnen op verschillende expertise-niveaus ingezet worden, van basis tot gevorderd. Vaak heb je vanuit deze functie naast IT beheerders ook met eindgebruikers te maken, en is het belangrijk om ook in niet-technische taal te kunnen communiceren. Het is zeker een goede functie om ervaring op te doen en binnen/vanuit deze functie door te groeien. Als Servicedeskmedewerker Systeembeheer is je opleidingspakket afgestemd op een functie waarbij je vooral ondersteuning biedt voor werkplekbeheer (software, applicaties en als hardware printers, etc). Je hebt in deze functie vaak te maken met eindgebruikers.

Opleidingstraject IT Helpdesk/Servicedesk: 

IT Essentials

IT Essentials behandelt fundamentele computer- en loopbaanvaardigheden voor IT-banen op instapniveau. De IT Essentials-cursus omvat praktijkgerichte laboratoria die praktische ervaring bieden om u voor te bereiden op bedrijfsnetwerken. Simulatietools helpen je bij het verbeteren van je probleemoplossing en oefenen met wat je leert.

  • Ontwikkel praktische kennis over hoe computers en mobiele apparaten werken.
  • Identificeer gemeenschappelijke beveiligings bedreigingen en kwetsbaarheden zoals malware, phishing, spoofing en social engineering.
  • Vaardigheden en procedures toepassen om computers, mobiele apparaten en software te installeren, configureren en problemen op te lossen.
  • Ontwikkel kritisch denken en probleemoplossend vermogen met zowel echte apparatuur als de Cisco Packet Tracer, een netwerk configuratie simulatietool.
  • Krijg onmiddellijke feedback op je werk door middel van ingebouwde quizzen en tests.
  • Maak contact met de wereldwijde Cisco Networking Academy gemeenschap.

Carrierepaden:
IT Essentials is ideaal voor studenten die op instapniveau IT-functies zoeken in bedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, serviceproviders, of om voor zichzelf te werken.

Loopbanen zijn onder andere: IT Helpdesk, IT Servicedesk.

Studiebelasting:
100% klassikaal -> 3 lesdagen
  50% klassikaal -> 1-2 lesdagen

Prijs Academy ILT lesdag: EUR 425,00 excl. BTW

Tijd ITE Examen:
Het ITE examen is een Academy examen dat tijdens een ILT dag afgenomen kan worden en ca. 3 uur duurt.

Meerprijs ITE Examen:
Geen

Windows 10 (M70-698)

Deze training/certificering is ontwikkeld voor systeembeheerders en andere IT-professionals die verantwoordelijk zijn of worden voor het beheren en ondersteunen van Windows 10 desktops, devices, gebruikers, inclusief de bijbehorende netwerk- en security resources. Deze training is ook geschikt voor mensen die zich willen certificeren tot MCSA: Windows 10.

Dit uitdagende en waardevolle certificeringsprogramma bestaat uit de volgende 2 onderdelen:
  • Installing and Configuring Windows 10 (70-698)
  • Configuring Windows Devices (70-697)

Training: Installing and Configuring Windows 10
Deze training voorziet IT professionals van de kennis en vaardigheden om Windows 10 desktops te installeren en configureren in een Windows Server met een kleine tot middelgrote AD DS domeinomgeving. Deze vaardigheden omvatten het installeren en aanpassen van de Windows 10 OS en apps, het configureren van lokale en externe network connectivity en het configureren van lokale en online opslag. Daarnaast omvat de training de kennis benodigd om beveiligingsinstellingen te configureren en om Windows 10 te onderhouden, te updaten en te herstellen.Deze training is een ideale voorbereiding op het 70-698 examen ‘Installing and Configuring Windows 10’.
Na het volgen van de training kun je: Windows 10 systemen plannen, installeren en upgraden. Systemen configureren na installatie. Netwerken implementeren. Netwerkbeveiliging implementeren. Windows 10 managen met een Group Policy. Remote beheer implementeren. Lokale opslag beheren. Files en resources beheren. Apps installeren en beheren. Windows 10 beveiligen. Remote connectivity implementeren. Windows 10 onderhouden en updaten. Windows 10 herstellen en problemen oplossen.

Doelgroep:
Deze training is bedoeld voor IT professionals die verantwoordelijk zijn voor het beheer en het leveren van support voor Windows 10 in een klein tot middelgrootformaat netwerk.

Studiebelasting:
100% klassikaal -> 5 lesdagen
  50% klassikaal -> 2-3 lesdagen

Prijs Academy ILT lesdag: EUR 425,00 excl. BTW

Meerprijs 70-698 Examen:
EUR 180,00 excl. BTW
Dit examen kan worden afgenomen op een Pearson Vue Test Center locatie in Nederland: http://www.pearsonvue.com

Windows 10 (M70-697)

Deze training/certificering is ontwikkeld voor systeembeheerders en andere IT-professionals die verantwoordelijk zijn of worden voor het beheren en ondersteunen van Windows 10 desktops, devices, gebruikers, inclusief de bijbehorende netwerk- en security resources. Deze training is ook geschikt voor mensen die zich willen certificeren tot MCSA: Windows 10.

Dit uitdagende en waardevolle certificeringsprogramma bestaat uit de volgende 2 onderdelen:
  • Installing and Configuring Windows 10 (70-698)
  • Configuring Windows Devices (70-697)

Training: Configuring Windows Devices
Deze training is bedoeld voor IT professionals die verantwoordelijk zijn voor het beheer en het leveren van support voor Windows 10 desktops, devices, gebruikers. Deze professionals werken met netwerken die geconfigureerd zijn als Windows Server domain based omgevingen met beheerde toegang tot internet en cloud services.Deze training is een ideale voorbereiding op het 70-697 examen.

Doelgroep:
IT professionals die verantwoordelijk zijn voor het beheer en het leveren van support voor Windows 10.

Studiebelasting:
100% klassikaal -> 5 lesdagen
  50% klassikaal -> 2-3 lesdagen

Prijs Academy ILT lesdag: EUR 425,00 excl. BTW

Meerprijs 70-697 Examen:
EUR 180,00 excl. BTW
Dit examen kan worden afgenomen op een Pearson Vue Test Center locatie in Nederland: http://www.pearsonvue.com

ITIL

Voor het inrichten en beheren van de processen van een IT omgeving, wordt er in de meeste organisatie gebruik gemaakt van ITIL als raamwerk. Help- en Servicedesk medewerkers krijgen vanuit hun rol het meeste te maken met ITIL, waardoor kennis van ITIL voor deze functie net zo vereist is als technische kennis.

De servicedesk functioneert als een centrale afdeling voor het monitoren en oplossen van storingen (incidenten) en serviceaanvragen (routinetaken met betrekking tot de service). Volgens ITIL (Information Technology Infrastructure Library) is de servicedesk het enige aanspreekpunt (Single Point of Contact; SPOC) tussen een bedrijf en zijn klanten, werknemers en zakelijke partners.

De basis van de theorie (ITIL Foundation) is bestemd voor medewerkers die zich dagelijks bezighouden met het operationele beheer van de IT- infrastructuur. Volgens de theorie van ITIL is een helpdesk een deelproces van de servicedesk. Voorbeeld:

  • Een aanvraag, probleem, melding of storing komt binnen bij de servicedesk.
  • De servicedeskmedewerker registreert het incident en beoordeelt welke afdeling het probleem kan oplossen.
  • De betreffende afdeling, bijvoorbeeld een helpdesk, neemt het probleem in behandeling en koppelt de voortgang terug aan de servicedesk.
De opleiding brengt je de belangrijkste principes van de beheersmethode ITIL bij, als ook begrippen in dit model en onderlinge samenhangen.

Doelgroep:
Helpdeskmedewerkers, Servicedeskmedewerkers binnen een IT bedrijf of afdeling.

Studiebelasting:
100% klassikaal -> 3 lesdagen

Prijs Academy ILT lesdag: EUR 425,00 excl. BTW