IT Helpdesk/Servicedesk (systeembeheer)

One2train is al meer dan 20 jaar ICT opleider en heeft zich gespecialiseerd in IT technische trainingen (infrastructuur). De kennis die wordt opgedaan door de dagelijkse contacten met de IT arbeidsmarkt, worden continue doorvertaald in ons aanbod.

Voor diegene die zich willen (om)scholen naar een IT functie als IT Helpdesk/Servicedesk, Netwerkengineer, Programmeur, Cyber Defender, Cloud engineer of IT Monteur hebben wij scholingstrajecten samengesteld die aansluiten bij de huidige vraag in de markt.

Omdat individueel maatwerken ook onze jarenlange specialisatie is, hebben wij via de Academy een leermethode ontwikkeld waarmee we voor elke cursist een aangepast aanbod kunnen maken, rekening houdend met beschikbare kennis, tijd, budget en doel.

Ook na de training(en) kunnen wij nog van dienst zijn, en cursisten begeleiden in het vinden van een passende baan via ons uitgebreide klantennetwerk.

Functie IT Helpdesk/Servicedesk

Ben jij in staat om klanten vriendelijk te woord te staan en ze op weg te helpen bij vragen/storingen? Dan is een baan als helpdeskmedewerker iets voor jou! Een helpdeskmedewerker is verantwoordelijk voor het leveren van support op hardware, software en/of applicaties. Een helpdeskmedewerker neemt per e-mail of per telefoon vragen/storingen aan van eindgebruikers. Eindgebruikers zijn de (interne) medewerkers of klanten die je als support medewerker ondersteunt. Deze vragen/storingen registreer je in een call registratiesysteem, zoals bijvoorbeeld TopDesk of een ander pakket. Na het registreren van de vragen/storingen, analyseer je deze en los je deze op. Indien je de vragen/storingen niet zelf kunt verhelpen maak je een ticket aan en zet je deze door naar de technisch verantwoordelijke. Mensen die in support werken kunnen op verschillende expertise-niveaus ingezet worden, van basis tot gevorderd. Vaak heb je vanuit deze functie naast IT beheerders ook met eindgebruikers te maken, en is het belangrijk om ook in niet-technische taal te kunnen communiceren. Het is zeker een goede functie om ervaring op te doen en binnen/vanuit deze functie door te groeien. Als Servicedeskmedewerker Systeembeheer is je opleidingspakket afgestemd op een functie waarbij je vooral ondersteuning biedt voor werkplekbeheer (software, applicaties en als hardware printers, etc). Je hebt in deze functie vaak te maken met eindgebruikers.

Omscholingspakketten

Elk omscholingspakket bevat de volgende onderdelen:

  • Gratis intakegesprek
  • Opleidingspakket voor een ICT-doelcertificering
  • Praktijkcase
  • ICT soft skills workshop

Na succesvolle afronding van de opleiding:

  • Banengesprek
  • Toevoeging aan onze ICT Talentenbank
  • Verbinding met de Cisco Talent Bridge
  • Begeleiding bij het vinden van een passende baan

Opleidingsprogramma - studiebelasting

Standaard:  9 klassikale ILT dagen (63 uur)   + zelfstudie (gemiddeld 65 uur) 
Fast  5 klassikale ILT dagen (35 uur) + zelfstudie (gemiddeld 60 uur)

Prijzen en maatwerk: op aanvraag.

Opleidingsprogramma

Networking Essentials

Networking Essentials behandelt basis netwerk concepten in het kader van hedendaagse netwerken. In deze training zullen de studenten hands-on netwerkvaardigheden ontwikkelen en begrijpen wat de rol van netwerken is in ons leven. Deze cursus introduceert studenten tot een netwerk carrière en bereidt hen voor op verdere studie.

  • Leer hoe je een netwerk plant en installeert met behulp van echte apparatuur en deze aansluit op het internet.
  • Beoefen het verificatiemechanisme en het oplossen van netwerkproblemen en internet connectiviteit.
  • Leer hoe je bedreigingen herkent wat betreft de veiligheid van een thuisnetwerk en de bedreiging in te perken.
  • Configureer gemeenschappelijke Internet-toepassingen, opzetten van het delen tussen computers, en configureer elementaire IP-diensten.
  • Krijg meteen feedback over je werk via de ingebouwde quizzen en tests.
  • Maak contact met de wereldwijde Cisco Networking Academy gemeenschap.

Carrierepaden:
Networking Essentials is ideaal voor studenten die op instapniveau IT-functies zoeken in bedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, serviceproviders, of om voor zichzelf te werken.

Loopbanen zijn onder andere: IT Helpdesk, IT Servicedesk.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

Tijd ITN Examen:
Het ITN examen is een Academy examen dat tijdens een ILT dag afgenomen kan worden en ca. 3 uur duurt.

Meerprijs ITN Examen:
Geen

Azure Fundamentals (AZ-900)

Azure is het publieke cloud platform van Microsoft, waarmee je snel en eenvoudig complexe publieke en bedrijfsinterne services en applicaties kunt bouwen, implementeren en beheren. ... Azure ondersteunt tevens vele programmeertalen, frameworks, besturingssystemen, databases en apparaten. In Azure Fundamentals leer je alle basisconcepten van cloud computing en de grondbeginselen van Microsoft Azure. Na deze training ben je in staat om de meest gebruikte Azure services te creëren zoals Azure Virtual Machines, Web Apps en Azure SQL Databases. Tot slot behandelen we de eigenschappen van Azure AD en manieren om deze te integreren met Active Directory op een fysieke locatie.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

Modern Desktop Administrator Associate (MD-100)

In deze training doe je praktijkgericht alle kennis en vaardigheden op om Windows 10 devices en client applicaties in een bedrijfsomgeving uit te kunnen rollen, configureren, beveiligen, beheren en monitoren. Je beheert hierbij identiteiten, toegang, policies, updates en apps. Als ICT-beheerder moet je meer over het werken met Windows weten dan wie dan ook. Maar tevens moet je zoveel mogelijk weten over het installeren, configureren en beheren van Windows. Met als doel: een betrouwbare device, waarmee degene die ermee werkt uitstekend uit de voeten kan.

Doelgroep:
Deze training is op het niveau van MBO ICT en bestemd voor diegene die zich voorbereiden op een functie waarin ze verantwoordelijk zijn voor het beheer en het leveren van support voor Windows 10 in een klein tot middelgroot formaat netwerk.

Studiemateriaal:
Inbegrepen bij de training.

CRKBO geaccrediteerd

icoontelefoon

Volg ons


icoontelefoon

Contactgegevens

icoontelefoon



085 - 0498 591
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.